Det kan tyckas vara ytligt att visa upp sina klänningar.
Men samtidigt så finns det så mycket sorgligt och jobbigt här i livet.
Då kan det pigga upp att njuta av färg och form.

Jag älskar mina Orkan Liaklänningar.
När jag bär dem känner jag mig fin, glad och snäll.
Dessutom blir andra glada av klänningarna också.
Jag får jättemånga positiva kommentarer av människor runt omkring mig.

Då känner jag mig verkligen ännu finare, gladare och snällare!

Under åren har det blivit en rejäl samling klänningar.
Vissa har jag visat förr…andra inte.

Men nu kör jag alla på en rad.

Min allra första måttsydda klänning…

20130221-130209.jpg

Trädklänningen…

20130221-130253.jpg

Hoppklänningen…

20130221-130402.jpg

Den svarta med vita pickar…

20130221-130511.jpg

Den röda med svarta prickar…

20130221-130549.jpg

Min mörkrosa manchesterklänning…

20130221-130625.jpg

Den mullvadsfärgade manchesterklänningen…

20130221-130705.jpg

Min älskade sommarklänning…

20130221-130746.jpg

Döskalleklänningen…

20130221-130817.jpg

40-årsblåsan…

20130221-132910.jpg

Lakansklänningen…

20130221-130953.jpg

Draperiklänningen…

20130221-131023.jpg

Den blommiga i svart och vitt…

20130221-131109.jpg

Den röd- och vitprickiga…

20130221-131217.jpg

Det har blivit några kjolar också…

20130221-131322.jpg

20130221-131337.jpg

20130221-131445.jpg

Marsklänningen kommer att vara i det här tyget…

20130221-132026.jpg

och i den här modellen!

20130221-132110.jpg

Det tror jag blir finfint!

Det bästa med de här klänningarna är att de är måttsydda. Jag är abonnemangskund hos Karolina/Orkan Lia som syr otroligt härliga klänningar i retrostuk.

Är du nyfiken tycker jag att du ska kika in på Poplin som ligger på Hökens gata upp mot Mosebacke. Där finns massvis av härliga klänningar i butiken och en massa annat fint också.

Är du nyfiken på hur det funkar med ett klänningsabonnemang så ska du kika in på Orkan Lias hemsida.

Där står allt du behöver veta!


22 svar till ”Klänningskavalkad!”

  1. johannasrockabilly profilbild

    Oj, alla var grymt fina!
    Också tänk köpa någon där men inte haft råd ännu 🙂

    SV: Ja byrån är också riktigt fin, den köpte jag på loppis i slutet av förra året!

  2. Re-dizain profilbild

    Riktigt fina! Den du hade på dig på mässan är helt perfekt på dig! Den modellen du visar sist , är det ett gammalt mönster?

    1. tantemmasbravader profilbild

      Mönstret är nytt…men inspirerat av gamla modeller 🙂
      Sedan sys den upp efter mina mått. Tyget är ett tjockt bomullssatintyg som jag ropade in på Tradera. Tror det är från 70-talet.

  3. nickolina profilbild

    åhh gud så härligt! hur länge blir ni borta?? 😀 grymt fina klänningar 😀

    1. tantemmasbravader profilbild

      Vi tar en långhelg tänkte vi…. Från torsdag till måndag 🙂

  4. Nina profilbild

    Jag älskar att se dig i de här klänningarna! Du är som skapt för dem ❤

    1. tantemmasbravader profilbild

      Du är fin i dina också! Kram!

  5. i min garderob profilbild

    Förstår precis vad du menar, vi behöver lite av det ytliga mitt i allt elände. Eller ytligt å ytligt, det vet jag inte. Blommor på en äng eller blommor på en klänning, det behövs! Naturens vackra klädnad är långt ifrån ytligt!

    Klänningarna och kjolarna är underbara : ) Det är verkligen ett riktigt bra koncept som Orkan Lia kör. På så sätt blir det ingen onödig överkonsumtion, man köper det man faktiskt passar i och kommer att använda!

    Kram,
    Mireille

    1. tantemmasbravader profilbild

      Håller med! Och jag använder verkligen klänningarna hela tiden! 🙂
      Kram

  6. Sussiesfyndhörna profilbild

    Jättefina klänningar, man blir glad av att bara se dem!

    1. tantemmasbravader profilbild

      Jepp! Jag känner ren glädje 🙂

  7. Lene Andersson profilbild

    Vilka fina härliga klänningar. Draperiklänningen och lakansklänningen gillade jag starkt.

    Kramar
    Lene

    1. tantemmasbravader profilbild

      Älskar de där tygerna! Dessutom gillar jag att de har använts till annat innan de blev klänningar.

  8. Lene Andersson profilbild

    Visst är det härligt med alla små, små vårtecken?! Man längtar efter våren.

    Kramar
    Lene

    1. tantemmasbravader profilbild

      Ja! Verkligen 🙂
      Kram

  9. Betty Bones profilbild

    Wow.. Jag har inte ens i NÄRHETEN av lika mycket klänningar.. Åh.. Nu blev jag sotis.. Jag har precis börjat bli kär i klänningar. Vill ha tuuuusentals!

    1. tantemmasbravader profilbild

      Det är underbart med klänningar 🙂

  10. mariasbokliv profilbild

    Väldigt vackra! Skulle vilja ha fler klänningar men då vet jag aldrig var jag ska göra av mobil o nycklar när jag jobbar….

    1. tantemmasbravader profilbild

      Nej det är enda nackdelen 🙂

  11. Gila profilbild

    Åhh så många fina klänningar….jag dånar….längtar till våren då det blir lättare att bära klänning…nu är det så kyligt! kram kram

    1. tantemmasbravader profilbild

      Dubbla kalasbyxor är tricket! Då kan du bära klänning året om 🙂
      Kram!

Jag blir jätteglad om du som tittar in lämnar ett litet avtryck