Jag är barnsligt förtjust i fina anteckningsböcker.
Jag köper på mig dem och tror att jag ska skriva i dem med vacker sirlig handstil.
Tyvärr lämnar just min handstil övrigt att önska.
Mannen min säger att jag skriver som en läkare på speed.
Bokstäverna springer slängigt och spretigt över de fina sidorna.

Det ser rätt fult ut!

Nåväl…detta hindrar inte mig.
Jag har just nu en anteckningsbok där jag bara får skriva om saker som gjort mig glad under dagen.

Varje kväll innan jag släcker ljuset så skriver jag ner fem dagsfärska gladsaker. Och faktiskt…det känns lite bättre efter detta. Även den mörkaste av dagar ter sig lite ljusare.

Hur gör du för att komma ihåg dina gladsaker?

20121123-170341.jpg


5 svar till ”Gladboken”

  1. creando profilbild

    Som en läkare på speed 🙂 🙂 Det låter svårt att läsa 🙂

  2. Elin profilbild

    Jag gör som du – skriver om dem. Inte alltid, men ibland. Och jag ÄLSKAR fina skrivböcker. Just nu går jag och suktar efter en som jag såg på en bokhandel för ett tag sedan. Det fanns flera varianter och alla såg ut som gamla inbundna böcker med gulddetaljer… Jag måste nog köpa en sådan när min nuvarande tar slut (och som tur är så är det snart)
    Trevlig helg på dig!

  3. Maria på tid och rum i Årsta profilbild

    Ungefär så, men mer mentalt. Mina skrivböcker ligger oöppnade i högar – då romantikan i mig tänker att det ska bli så mysigt med handskrivna anteckningar medan latmasken i mig aldrig får tummarna loss.

    Det är en enkel och bra väg att gå, att fokusera på det som gjort en glad. Jag gillar sådana där små tricks som kan utveckla en så otroligt mycket.

    Kram finaste du!

  4. Queen of Kammebornia profilbild

    Mycket bra idé att skriva ner just gladsaker! Och jag köper också anteckningsböcker i tid och otid! Kram!

  5. Tant Trassel -får alla andra att känna sig normala profilbild

    Jag ääälskar oxå fina skrivböcker. Är såååå dålig på att skriva i dom.
    Men din ide var bra!
    Jag behöver fylla mitt huvud med fina tankar.
    Ska välja ut nån av alla anteckningsböcker som står tomma och starta en Gladbok.
    Skrev förresten en tacksamhetsdagbok till min mamma engång. Fyllde en anteckningsbok där jag skrev ned saker som jag ville tacka henne för.
    Det kändes oxå bra. Det är lättare att vara glad över andra än över sig själv tyvärr.

Jag blir jätteglad om du som tittar in lämnar ett litet avtryck