Staplat – fotoutmaning vänner emellan

Som trångbodd sakletare har jag staplat mycket i mina dagar.
Jag skulle vilja påstå sådär lite egenkärt att jag är en staplare av rang.

Låt oss nu ta en liten fotografisk runda bland några väl utvalda staplar i mitt hem.

Först ut har vi den karaktäristiska tidningsstapeln…just nu tillrättalagd men annars rätt kaotisk.

20121014-182006.jpg

Bokstapeln är för många ämnesorganiserad…hos mig blandas högt och lågt.

20121014-182508.jpg

I köksskåpen samlas det loppisudda porslinet och de galna glasen i svajande staplar.

20121014-182621.jpg

Ja, och så har vi de obändiga burkarna som måste staplas. Hur ska de annars få plats ovanpå kylskåpet?

20121014-182827.jpg

På lilla köksbänken umgås de olika staplarna hej vilt med varandra. Ibland blir relationerna dem emellan rätt svajiga!

20121014-183036.jpg

Ja detta var stapelrundturen för den här gången.

Är ni nyfikna på fler staplar så kan ni titta in hos Edith & Jag och Mamma med ambitioner. De har förutom att visa upp bilder på temat Staplat även samlat in andras fina bidrag.

Och vet ni?
Nästa gång en fotoutmaning går av STAPELN så tycker jag ni ska vara med också.
Ju fler som är med desto roligare får vi!


15 svar till ”Staplat – fotoutmaning vänner emellan”

  1. Queen of Kammebornia profilbild

    Vilka mysiga staplar och vilket härligt hem och vilka snygga burkar! Kram!!!

  2. Åse profilbild

    Så många härliga staplar !

  3. Veronica profilbild

    Åh så fina bilder du visar. Såg att du hade de läckra muminmuggarna där i skåpet. Jag har en vän som är samlare av dessa och har samtliga. Gissa vad jag brukar dricka ur när jag är på besök…hahaha.

    Mysig blogg du har!
    Söndagskram från mig till dig

  4. Hem ljuva hem profilbild

    Ser att du staplar lite överallt. Härliga och glada staplar. Kram Pia

  5. creando profilbild

    En staplare av rang! Där sa du något väldigt sant 🙂 Älskar dina härliga staplar!

  6. Jenny profilbild

    Fina staplar du fått till i ditt hem. Gillar verkligen dina fina burkar!

    Trevlig kväll

  7. MeamDie profilbild

    Underbara staplar!!! 😉 Älskar dina burkar!
    tack för att du skickade länken, så jag hittade hit.
    kram kram Malin

  8. Edith och Jag profilbild

    Tack för rundturen bland dina staplar! Det var mycket fint att titta på. Och tack för att du uppmuntrar fler att vara med i utmaningen. Visst är det roligt om vi blir fler.
    Ha en fin vecka!
    Kram Maria

  9. Kristina profilbild

    Du e för rolig. Fina staplar, älskar burkar av alla de slag.
    Tack för din kuliga uppmaning Kramis kristina

  10. Queen of Kammebornia profilbild

    TACK för dina värmande ord! Kraaam!

  11. Hannis profilbild

    Det var en bra rundtur!
    Stirrade in i ditt köksskåp och funderar på vart du hittat dina muminmuggar.
    Är det nya eller loppade?

    1. tantemmasbravader profilbild

      Muminmuggarna har jag samlat under ett antal år. Vissa inköpta i butik, vissa fådda och vissa inropade på Tradera 🙂

  12. lybtar profilbild

    Vi har också galet många staplar men också en hel del högar. Skönt att se att det finns fler som vågar visa upp det inte perfekta 🙂 love it.
    Borde kanske fota våra ”häriliggerdetbaraskit lådor” som vi har i köket. De är också äkta 🙂

Jag blir jätteglad om du som tittar in lämnar ett litet avtryck