Att fylla år på en fredag mitt i sommaren är toppen! Särskilt när vädret faktiskt är okej (trots meteorologernas ständiga varningar).

Jag började min dag med att äta en härlig frukost i stillhet på Kafé Kringlan. Äggmackan var gudomlig och den färskpressade juicen smakade apelsin. Yoghurten och kaffet gick inte av för hackor heller.  

Sedan drog jag till frisören (bokar alltid in henne på födelsedagen). Lite färg, toppning och lockning kan ju få vem som helst på gott födelsedagshumör.  

   

Därefter mötte jag upp mina grabbar på café Ritorno. 

  
 Jag presentades med stil.

En färgglad påse till mitt klättermagnesium och en orange kånken fick jag minsann!
 

Därefter trampade vi runt på stan en lång stund. Till slut blev vi så fikasugna att vi slank in på Sturekatten och år smulbärpaj med fluffig vaniljsås. Leo-Lennart gillade särskilt vanilsåsen.

 
Det blev ett härligt och lyckat födedagsfirande som fortsatte ända till skymningen föll.

Och ja! Födelsedagsklänningen hade jag på mig. Fyller man 44 år så måste man göra det med stil.  

 

