Från att ha varit en överaktiv retrobloggare har jag blivit en inaktiv slöhög på bloggfronten.

Vän av ordning kanske undrar hur detta kommer sig.

Det beror på att jag lever i en evakueringslägenhet just nu (och kommer göra detta fram till hösten).

Alla mina saker är i princip nedpackade i flyttkartonger.

Och den ansträngande nedpackningen (jag fick ihop runt åttio kartonger på mina 36 kvadrat) brände ut mig på loppande.

Så jag har legat lågt och deppat.

Men nu har jag plockat fram några saker bara för att mysa till det lite i mitt tillfälliga hem. Här kommer några bilder.

Jag har ett stort rum, en hall och ett kök med matplats.

Här är en vy från soffan ..

Vy från soffan … 

 

 Saturnuslampan i taket …

 
Fönstret i stora rummet …

  
 
Byrån med sina två damer …

  
 
Bokhyllesängen …

  
 
Några burkar i köket …

 
Köksfönstret och så hyllan med kopparna såklart.   

 
Så lite hemkänsla har jag ändå skapat mig här.

Och nu har jag lovat mig själv att börja skriva lite mer i bloggen också.

Bara så att ni vet …

