Jag är en sådan där gammaldags typ som gillar analoga kalendrar.

Jag tänker att om någon i framtiden skulle vilja veta lite mer om min lilla lätt obetydliga stund på denna jord så bör det ju finnas någon form av källmaterial kvar.

Därför har jag sparat mina kalendrar sedan jag var typ sjutton år.

Nåväl. Nog tjatat om detta. Nu ska jag visa nästa års finfina kalender.

Och den här gången har jag slagit på stort. Jag har nämligen införskaffat en Frankie Daily Journal. Skitsvår att komma över men jag lyckades!

  
Kalendern tillverkas i Australien av Frankie Press och det finns blott få återförsäljare här i Svedala.

Kalendern är inbunden. Den här gången med vackert femtiotalsgula pärmar.

  
 Varje månad har sitt eget mönster. 

  
Och så finns det små klistermärken och kort i kalendern.

   
 För esteten är detta den perfekta hjälpredan. Tänk att skriva vackra små anteckningar och pyssla och pryda …

Tyvärr kommer jag som vanligt sabba till det vackra intrycket. Ty är det något jag inte är så är det skönskrivande och pysslig.

Troligtvis kommer sidorna fyllas med klotter istället. Så som i alla mina tidigare kalendrar. 

  
Och det är ju vackert så.

