Alltså jag säger det igen …

Har man en bakdel som jag (jag lägger ingen värdering i detta konstaterande) är det svårt att hitta moderna kappor som sitter som de ska.

Modeskaparna av idag vill helt enkelt inte veta av de av min konstitution. Sådana som jag skulle hållt oss till 50-talet, helt enkelt!

Nåväl! Här är jag med min obekväma bakdel år 2015. Och även jag vill vara både vintervarm OCH vinterchic!

Så jag har letat och letat och jag har stundom förtvivlat. Alla moderna kappor har gått fetebort! Antingen har de varit totalt oformliga eller så har de knappt gått runt bakpartiet samtidigt som fem tanter hade kunnat rymmas i övre delen.

Men till slut hittade jag den (och det var när jag gick vintage).

Vinterkappan i stiligaste ull!

Anpassad till Tant Emma.

Tjohej!

Check it out now, mina vänner.

   
Här kommer lite detaljer. 

Se så fina!

Bältesspännet,   
ryggpartiet,

  och märket som är så prydligt insytt i sömmen. 
Jag känner att det här kommer funka.

Håller ni med?

