Titta vilken fin recension jag hittade av Lucialinnet! Blev så glad 🙂

Bokfreak

Emma Frey-Skött är en vän till en vän till mig, och hon skickade sin senaste bok till mig för ett tag sedan.

Lucialinnet handlar mest om Siri. I år är det hennes klass som ska lussa. Klassen väljer Dora som lucia. Hon är poppis. Men hon är inte snäll, framför allt inte mot Ebba. Ebba mobbas varje dag. Siri deltar inte i mobbningen, men hon gör inget för att stoppa den heller. Eller nu måste hon göra något, men frågan är vad?

Lucialinnet känner säkert många igen sig i. Jag blir så sorgsen när jag tänker på alla Ebbor… Hoppas att Emmas bok kan ingjuta mod i flera hjärtan – mod att säga stopp, nu räcker det!

Boken är väldigt lätt att läsa, men aldrig till berättelsens nackdel! (Och jag tänker att det är en konst att skriva lättläst som är bra på alla sätt!)

#bokhorafotoutmaning

View original post

