Och hur kommer det sig…kanske vän av ordning undrar.

Jo, för att jag med livet som insats rensat förrådet  ikväll. Detta enbart för att komma åt tältsängen som jag i ett av mina ljusare ögonblick pressat in bakom alla lådor och annat skräp jag samlat på mig undet åren.

Nåväl! Mina utgrävningar utmynnade inte bara i en något tillknycklad tältsäng.

 Jag hittade även en dagbok jag skrev under tidig tonår.

  
Jag var en rätt ledsen tonåring. Skoltiden var inte lätt och jag fick höra allt som oftast hur ful och hemsk jag var.

Dessutom var jag smärtsamt djup och skrev dikter (nu kommer skämskudden fram).

  
Jag hittade även bilder på mig själv från högstadiet och upp i gymnasiet.

Att bilderna är tagna i slutet av 80-talet och början av 90-talet syns rätt tydligt tycker jag och blir lätt nostalgisk.

När jag tittar på bilderna blir dessutom jag lite ledsen för unga Emmas skull. Det känns som att jag skulle vilja resa tillbaka i tiden och trösta henne. Och säga att hon var bra som hon var. Jag var ju jättefin, söt och bra, för tusan!!!

Nåväl…

Här en liten bildkavalkad. Håll till godo!

Jag som 13 åring…

  

Och som 14-åring…

   

Och  här är jag 15 år!

   


 Sedan kom gymnasietiden och livet blev lite ljusare.

Här är jag 17 år.

  
Och här är jag typ 18- och ett halvt.

  
Helt klart ett barn av min tid!

Har du kvar bilder på dig från din tonårstid?

