– Hur går det med skrivandet? frågar vän av ordning.
– Jo tackar som frågar, svarar Tant Emma.
Det skönlitterära skrivandet har legat lite på is ett tag. Men idéerna är många och på väg att genomföras.

Vad gäller mitt pedagogiska författande har jag precis lämnat in en lärarhandledning med diskussionsfrågor, lektionsupplägg och elevuppgifter till Katitzi som ges ut som nyutgåva av Natur & Kultur.

Uppdragsgivaren är inte läromedelssidan av förlaget, utan redaktionen som står för barn- och ungdomsboksutgivningen.

Allt material kommer under våren att läggas ut gratis på förlagets hemsida. Fritt för lärare att använda.

Det känns toppen tycker jag. Att barn idag får läsa de här fantastiska och viktiga böckerna.

Jag plöjde själv Katitziböckerna när jag var i tioårsåldern och de betydde så mycket för mig. Jag var ett av alla de barn som skrev brev till Katarina Taikon och som fick svar!

Jag kommer fortfarande hur glad jag blev.

IMG_1404

