Halloj och Tiddelipom!

Idag är det Moi (Tant Emma) som står för lucka nummer 5 i retrobloggarnas årliga julkalender!

Jag hade stora planer på att göra ett riktigt julinspirerat inlägg.

Det gick så där, kan jag säga.

Lägenheten är ostädad.

IMG_5809.JPG

Mitt enda julpynt (min elljusstake från det glada 70-talet) står längst inne i garderoben. Förra året vid den här tiden sken den så här fint.

IMG_1308.JPG

Lussebullarna är obakade och hyacinterna är inte inköpta.

Men om jag hinner köpa pepparkakor kommer de att få bo här!

IMG_1304.JPG

Och om jag får tillfälle att hemglögga fler gånger är detta doningarna för den processen.

IMG_1309.JPG

Och om jag får önska…så kommer jag vara så här lugn och avslappnad på julafton.

IMG_1305.JPG

Fast just nu känner jag mig mer åt det här hållet!

IMG_1306.JPG

Detta var således lucka 5.

Jag får göra om och göra bättre nästa år.

Övriga luckor hittar ni här:

6 dec – Gestaltningstanten

7 dec (sön) – Gittes allehanda
Gilas grotta

8 dec – Teak och orkideer

9 dec – Retrolux

10 dec – Undantaget i Hulebäck

11 dec – Jag, en Loppista

12 dec – Fina fyndet

13 dec – Vintage Spyglass

14 dec (sön) – 50-talskeramik
Porslinsbloggen

15 dec – Faaglarna

16 dec – audreyfenn

17 dec – RetroIda

18 dec – Ljuva 50-tal

19 dec – RETROknoppen

20 dec – Allt det gamla goda

21 dec (sön) – precis en sån

22 dec – Sussies Fyndhörna

23 dec – Mangania du älskade & lite till

24 dec – Pensionat Granath

