Idag tog vi ledigt en stund mannen och jag.
Vi har båda jobbat som tusan den senaste tiden.
Mannen med modellbygge.
Och jag med mitt skrivprojekt med deadline nästa vecka.
Men idag ville vi besöka Hötorgsloppisen.
Så det gjorde vi.

IMG_5228.JPG

IMG_5227.JPG

IMG_5225.JPG

Jag köpte ett par handskar och en födelsedagspresent till min ömma moder.
(Inga bilder på fynden här).

Sedan drog vi till Burleskloppisen 8.0. Den här gången hölls den i Göta källare (inte min favoritlokal eftersom den är så mörk).
Här kommer dock några bilder.

Mycket folk var på plats!

IMG_5230.JPG

Några provade korsetter…

IMG_5239.JPG

IMG_5240.JPG

Jag sa hej till Good old vintage.

IMG_5244.JPG

Och beundrade hennes eminenta pingisskor från 70-talet.

IMG_5243.JPG

Jag såg några söta prickiga koppar…

IMG_5242.JPG

och en smörgåsgrill.

IMG_1160.JPG

Sen var det uppträdande (påklätt… Tack och lov!)

IMG_5249.JPG

IMG_5248.JPG

Jag fotograferade några söta tjejer…

IMG_5247.JPG

och fina modisten Ruth-Hannah (med kompis).

IMG_5250.JPG

På hemvägen såg vi en dam med spjut…

IMG_5254-0.JPG

IMG_5255.JPG
Både spännande och liiiite oroväckande.

Köpte jag något?
Absolut!

Ett par finfina pingisskor med rätta plattfotsstuket.
Dessutom numera kvalitetssäkrade av Bosse!

IMG_5261.JPG

IMG_5258.JPG

