Igår var jag och hälsade på Marshmallow Electra i hennes showroom på Tomtebogatan 39 i Stockholm.

20140322-171339.jpg

Jag var där för att hämta upp en retroväska som jag hade köpt av henne.

20140322-171617.jpg

Naturligtvis passade jag på att fota lite…

20140322-171717.jpg

20140322-171737.jpg

20140322-171821.jpg

20140322-171841.jpg

Marshmallow Electra eller Carolina som hon heter är en tjej som har tusen järn i elden. Det är verkligen grymt imponerande att hon hinner med allt. För hon har verkligen fullt upp.

Till vardags driver hon dels ett eget skivbolag och så jobbar hon som konsult på ett internationellt skivbolag.

Det här med att sälja vintagekläder är egentligen hennes hobby. Något som hon startade upp för några år sedan.

Hon har sitt showroom, hon har en Etsybutik fylld med vintagebaddräkter och så står hon på olika loppisar på helgerna med sina fina vintagekläder.

Vad gäller inriktning på vintagekläderna så är det färg, humor och roliga fruktmotiv som är ledorden när hon väljer ut plagg till sitt sortiment.

Förutom detta är håller hon i marknadsföringsbiten åt Vintagemässan i Stockholm och så samarbetar hon en hel del med Swedish Hasbeens.
Carolina håller bland annat hempartyn där man får prova Hasbeens och dricka bubbel. Vilken kul idé!

Vill ni komma och besöka Carolina i hennes showroom, boka Hasbeenspartyn eller varför inte bara prova massor av fina kläder så hittar ni henne här.

På Instagram heter hon #marshmallowelectra

Jag är lyckligt lottad som får träffa så många inspirerande och kreativa människor som jag gör. Och Marshmallow Electra passar definitivt in i den här kategorin.

>

