Det bästa med lördagsmorgnar är att äta långfrukost.

Och att läsa tidningen så klart!

Idag var även frukosten ytterligare lite mysigare för ett rykande färskt nummer av Hus & Hem Retro låg och väntade på mig.
retrotidningsomslag

Till min stora glädje analyseras Hertha Bengtssons vackra Blå eld i detta nummer.

Hertha tänkte utanför boxen minsann. Hon ville att hennes Blå eldservis skulle kombineras på alla möjliga olika sätt.

Ett mycket sympatiskt förhållningssätt tycker jag som alltid befinner mig utanför alla lådor som råkar befinna sig i min närhet.

Mannen min äger några delar av detta eminenta flintgods.

Kannan med stort K.
blaeldkanna

Men han äger även den berömda TV-koppen (som han för övrigt fick av mig i julklapp).

I tidningen visas den upp med det klassiska blå fatet.
uppslaghusohem

Men mannens kopp har ett vitt fat!
tvkopp1

Och nu kommer då själva klon i detta inlägg. Den om att vi liksom Hertha gjorde, kombinerar hej vilt.

För eftersom Mannen är tedrickare är originalkoppen lite för liten. Så då tar han helt sonika sin vanliga tekopp och använder den till fatet istället.
koppar2
storkopp

Vågat eller hur?

Så tänk utanför boxen! Mixa och trixa!

Det blir ju så mycket roligare då.

Ha en fin fin lördag!

PS! Ni vet att jag egentligen flyttat över till Barnebys nu. Så kika in här för att hålla er uppdaterade.

