Idag så drog jag och mannen iväg till Söderloppisen.
Det var första tillfället som den här loppisen gick av stapeln så vi ville naturligtvis kolla in den.

Vi var dock rätt sena eftersom vi varit och klättrat på förmiddagen och vi var inte där förrän vid 15-tiden.
Jag fick en chock när jag såg vilken kö som stod utanför dörrarna. Jag hade trott att det skulle vara rätt folktomt så där nära stängningsdags.

20140112-175544.jpg
Det tog en kvart att komma förbi dörrvakterna och efter att pröjsat en tia per skalle var vi redo att börja loppa.

Lokalen var fullproppad med bord och folk.

20140112-181857.jpg

20140112-181911.jpg

En sångerska (som verkade tycka att det loppande klientelet i lokalen var en oerhört trist och oengagerad publik) sjöng gamla retrolåtar som My heart belongs to daddy…samtidigt som hon höll en man med gristryne kopplad. Det gav en lätt bisarrt touch till framträdandet.

20140112-182643.jpg

Vi strosade runt bland borden och ganska snart började jag misströsta. Det kändes inte som att jag skulle hitta några roliga saker alls att loppa.

Men precis innan stängning lossnade det.
Mannen köpte sig glatt en skivspelare och jag hittade de här finfina tingen.

Först ut kommer en sötsöt liten träkisse.

20140112-183039.jpg

Sedan hittade jag en Laurids Lönborgbricka designad av Lena och Al Eklund.

20140112-183259.jpg

Och sist men inte minst fyndade jag den här underbara kaffeservisen (kopparna är i espressostorlek) från Syco. Det saknas en gul kopp så om du har en dylik är jag jätteintresserad av att köpa denna.

20140112-183438.jpg

Visst är den fantastiskt söt?

Sammanlagt gick allt på 250 kronor.

Jag är nöjd med dagens loppis och om två veckor kommer jag själv att stå på Söderloppisen.

Då får ni ta och komma förbi och säga hej om ni har vägarna förbi.

