Jag kan ju inte låta bli att nämna att det här tyget av Birgitta Dahlström som visas i Hus & Hem Retro…

20131203-182119.jpg

är samma tyg (och då menar jag det tyg som faktiskt är fotograferat i tidningen) som jag nu är ägarinna till.

20131203-182246.jpg

Jag bytte till mig det av finaste Randiga Tråden för ett tag sedan.

Det ska nu bli en fin OrkanLiaklänning med båtringning, holkärm och vippig kjol. Riktigt 50-talsstuk alltså!

Jag blev kär i tyget när jag såg det hos Pryl o Design i somras.

Och som en händelse är hon med i det här numret med sin underbara lägenhet! Och om ni kikar noga på klänningarna i hennes garderob ser ni en klänning i samma tyg fast i en annan färgställning.

20131203-183303.jpg
Ser ni det? Jämte den färgglatt randiga klänningen.

Tyget är alltså som gjort att göra klänningar av!

Nu måste jag bara hitta tyget i den här färgställningen (med turkosa blad) också. Ty en sådan klänning måste jag bara ha!

Det håller ni väl med om?

PS! Glöm inte att kika in hos Fina fyndet som idag står för lucka 3 i retrobloggarnas julkalender.

