Om ni kikar in på Antikvärldens hemsida ser ni ett gäng glada människor som visar upp sina bästa fynd från antik- och samlarmässan Antikvärldens dag.

Det är så himla roligt att se hur lyckliga och nöjda alla är över sina saker.

Min retrobloggvän som driver bloggen Gilas grotta finns med på foto. Hon visar stolt upp den supersnygga klockan hon köpt.

Och så finns det faktiskt med en bild på mig! Tant Emma i finaste OrkanLiaklänningen.

20130913-192849.jpg
Källa: http://www.antikvarlden.se/fyndat-pa-antikvarldens-dag.aspx?article=28158

Jag har helt fräckt lånat bilden för att använda den som avatar i bloggen.

Jag ser lite ut som en käck hemmafru från 50-talet! En sådan där som hade maten klar när mannen kom hem från jobbet och som bakade cupcakes och pysslade dagarna i ända.

Nu är det ju dock inte riktigt sådan jag är.

Matlagningstummen mitt i handen och ett genuint ointresse för bankning och pysslande är snarare mitt rätta jag.

Men det är en helt annan historia.

Kika in på Antikvärldens hemsida och titta på de fina fotografierna av alla glada människor och deras skatter. Jag lovar att du kommer att bli på gott humör ty glädje smittar.

Och vem vet? Kanske står du själv där framför kameran på nästa års mässa, stolt uppvisandes ditt bästa fynd.

Det vore toppen tycker jag!

