Alltså!
Jag kan inte ett dugg om retrotyger.
Det enda jag går om jag köper tyger på loppis är om de är snygga eller inte.

Idag var jag och mannen min på ett loppisställe nära oss (som har öppet på onsdagskvällar).

Vi var där när det öppnade och jag blev jätteförvånad över hur lång kön var som ringlade sig utanför porten.

Vi hamnade naturligtvis sist i kön.

Vi hade dock ingen brådska utan när vi väl kommit in så strosade vi i lugn och ro omkring i lokalen.

Och så plötsligt ser jag tyget hänga framför mig på en galge.
Helt synligt och helt uppenbart ignorerat av alla och en var!

Snabb som en kobra var jag framme hos tyget…slet ner det från galgen och tryckte det mot min barm.

Och nu har jag det i min ägo! Och billigt var det… och stort som bara den.

Mitt herrskap! Låt mig presentera.
Tulipanaros av Ritva Wahlström.

20130911-190004.jpg

20130911-190045.jpg
Vackert! Inte sant?

