Igår så var jag ju på Myrorna och köpte kattglas.
Jag kom även hem med en Melittakanna som jag köpt för 75 pix (se på översta hyllan i skåpet).

20130815-212019.jpg

Jag har nämligen tröttnat på att göra kaffe i en sådan där presskanna av glas. De är svårdiskade, sprutar skållhett kaffe när jag pressar och är sådär allmänt irriterande sköra. (Är inne på femte krossade kannan nu).

Så en Melittakanna är det perfekta retroalternativet för mig.

Till denna kanna ska det finnas en porslinstratt som filtret ska sitta i. Det hade tyvärr inte min kanna. Så gissa om jag blev glad när mannen drog sig till minnes om att han sett en dylik tratt uppe på sin vind.

– Upp och leta! beordrade jag raskt.

Så det fick han göra (utrustad med pannlampa).

20130815-211254.jpg

20130815-211310.jpg

20130815-211323.jpg

Men inte hittade han någon tratt inte! Trattdrömmen bidde alltså en tumme.

Så nu är jag på trattjakt! Och snabbt måste det gå. Annars blir jag utan retrokaffe och det kan aldrig sluta väl.

