För ett tag sedan var jag och besökte mina föräldrar i vackra Ystad.
Mina föräldrars hem är fyllt med retrosaker och jag blir alltid lika inspirerad av allt det fina jag ser på deras hyllor och väggar.
Den här gången blev jag särskilt förtjust i ett par fina barntallrikar i ornamin som hängde i deras kök.

20130721-094405.jpg

20130721-094427.jpg

20130721-094448.jpg

Min mamma och jag trodde att designern till tallrikarna var Stig Linberg. Det verkar vara en ganska utbredd uppfattning. Men efter lite efterforskning i retrobloggnätverket fick jag veta att dekoren till den här servisen beställdes från Asien. Kul kuriosa eller hur?

I alla fall har jag tänkt en del på den här sötsöta servisen och att jag gärna skulle vilja ha ett par tallrikar att sätta upp på väggen.

Och vet ni? I veckan upptäckte jag att det var en auktion i en av köp- och sälj retroprylargrupperna på Facebook med just de här tallrikarna plus en liten mugg.

20130721-100134.jpg
Bild lånad från säljaren med säljarens tillstånd 🙂

Jag vann auktionen!!!

Så nu har även jag snart dessa fina tallrikar på väggen i mitt lilla kök.

Det bli toppenbra!

