Fina Eli som driver bloggen Femtiotalsjakten visar i det här inlägget sin imponerande samling av gamla plåtburkar.

Jag är också svag för gamla plåtburkar och har en egen liten samling.
Nu har ni ju sett dessa typ tusen gånger men jag kör en repris på dem ändå.
Eli har nämligen utmanat oss retrobloggare att visa upp våra plåtburkar.

Först ut kommer 70-talsgänget. I dessa käcka burkar förvarar jag mjöl och gryn. De är toppenbra till detta.

20130604-193442.jpg

Sedan har vi bänkburkarna. I det senaste fyndet, tomtenisseburken , ska jag ha kaffe. I Bon-Bonburken har jag olja och vinäger. Våningsburken är mitt medicinskåp och Doktor Marenburken är bara till pynt.

Köksvågen får ni ta som bonus. Jag orkade inte flytta på den under burkfotograferingen.

20130604-193848.jpg

Uppe på kylskåpet står ett gäng burkar staplade på varandra i en vinglig pyramid. De är bara till pynt och det är ju vackert så.

20130604-194255.jpg

Detta är alltså min burksamling.

Har du några egna fina burkar att visa upp?

