I ett inlägg för ett tag sedan skrev jag om några små projekt jag skulle göra hemma.

Och nu är jag en bit på väg för sakerna har anlänt.
Men det blev inte en picknickvaxduk från Åhlens (med sytvång) utan den här rejäla vaxduken från broarne i nyretromönster.
Den passar finfint på bordet. Och inte behöver jag fålla kanterna.
Däremot måste jag skära till den till rätt storlek. Just nu är den provisoriskt ihopvikt på mitten.

20130213-183952.jpg

20130213-184005.jpg

Virrvarrunderläggen från Sassabrassa jag beställde till pallen visade sig vara i tunn och hård laminat. Men det kommer bli superbra eftersom mannen har en laser och kan skära till dem i perfekt storlek till pallens sits och fotsteg.

20130213-184154.jpg

Och sist men inte minst har även söteugglan jag vann på Tradera anlänt till gräddhyllan!

Den trivs utmärkt tillsammans med LO-katten och mystiska lejonet.

20130213-184459.jpg

Vad tycker ni förresten om nya bakgrunden på bloggen?
Lite klassiskt virrvarrmönster kan ju inte bli fel.

