Förra våren köpte jag en soffa. Den var från 60-talet men omklädd i något kraftigt ulliknande tyg och den passade som en smäck hemma hos mig.
Jag kände mig mycket nöjd och glad med mitt köp.

20120512-202455.jpg

Katterna var också nöjda och glada och Bosse kvalitetssäkrade soffan direkt.

20120512-202507.jpg

Så här nästan ett år senare kan jag ju konstatera att katterna har fortsatt att gilla soffan…och det på ett mycket fysiskt sätt.
Det grova ulltyget är som gjort för att vässa klorna på.
Värst är Siri som försåtligt klämmer sig in bakom soffan och kloar på ryggstödet.

Så sedan länge är soffan kattsäkrad.
Den står inklämd tätt mot väggen.
Jag har stoppat stora kuddar runt omkring den och klätt in den i filtar.

soffbild 1soffbild 2

Det ser ints så snyggt ut precis.
Och inte hjälper åtgärderna särskilt mycket heller.

Men det är sådant man får ta.
Kattsäkrade soffor ingår liksom i paketet när man lever tillsammans katter.

