Jag minns när jag som liten läste uppbyggliga snustorra barnböcker om orättvisor i världen, adoptivbarn från Sydamerika och hotet från kapitalismen.

Jag minns när Claire Wikholm på bästa sändningstid i teve, sittandes på en stubbe iklädd brun plysch, berättade för oss barn om hur skogsindustrin verkligen fungerade.

Och jag minns hur barnprogrammet Trälarna drabbade mig med full kraft.

Det inte konstigt att jag blev som jag blev. Ett barn av min tid.

Här kommer därför bästa boktipset för oss som vill drömma oss tillbaka till tiden då realism och världsförändring stod i fokus. Och där vi barn skulle demonstrera mot orättvisorna!

Proggiga barnböcker av Kalle Lind är ett absolut måste för retronostalgikern!

20121201-130847.jpg

Läs, minns, skratta och förundras!

Finns i Pocketshopen nära dig.

