Ikväll har jag hängt med min goda vän Maria som äger Tid & Rum. Vi har pratat, druckit te och ätit en underbart god äppelpaj.

Hon är bra fin, Maria!

Jag fick den här söta Tore Borgflickan i present av henne…bara sådär helt appropå.

20121011-224635.jpg

Maria har förutom sin fina butik ett showroom, Rondellen, där hon har massor av fina retromöbler.

Torsdagen den 29 november kommer Maria att ha öppet hus i Rondellen.

Gillar du retromöbler och att träffa trevliga och kreativa människor bör du komma dit.

Det kommer att finnas några utställare där, bl.a. Snövits äpple – Sara, Frau Furtenbach och Koffertmannen m.fl.
De kommer ha finfina saker att sälja så ladda upp med kontanter ifall köplusten griper tag i dig.

Dessutom kommer du få njuta av alla fina retromöbler som finns i showrummet.

Det blir hur kul som helst! Jag ska garanterat hänga där den kvällen 🙂

Avslutar det här inlägget med att visa min fina mössa som kom med posten idag.

20121011-231049.jpg

Den är sydd av begåvade Anna Grundberg som förutom att vara en fena på att tillverka mössor även är en fantastiskt duktig illustratör.

Kika in i hennes blogg och njut av allt fint som finns att titta på där.

Nu slutar jag för den här gången för nu är det dags att sova.

Natti natti!

